نکاتی که باید قبل از خرید قوری چینی و سایر محصولات چینی به آن توجه کرد شامل (7) نکته کلیدی است که در هر بخش به طور اختصاصی به آن می پردازیم. قابل ذکر است که شما هم میتوانید موارد دیگری را نیز نام ببرید و این نکات را تکمیل کنید.

 

(1) ارزش پول خرج کردن را داشته باشد

اگر قصد دارید سال ها با این ظروف زندگی کنید، کیفیت را فراموش نکنید. کمی بیشتر وقت صرف کنید حتی اگر لازم است زمان بیشتری هم طول بکشد تا به یک مجموعه کامل برسید، حتما این کار را بکنید. و گاهی لازم است پول بیشتری هم خرج کنید. تا دقیقا به همان چیزی که می خواهید برسید، به قول قدیمی ها، هر چقدر پول بدهی آش می خوری! البته این در همه موارد صدق نمی کند.

 

 

(2)  ظرف چینی ضد آب باشد

یعنی با رنگ های مصنوعی تزیین نشده باشد و دارای لعابی مرغوب باشد و همچنین ظرف چینی دارای لب پریدگی، موج، پوسته اضافی و ترک در بدنه یا لعاب نباشد. اگر پخت درستی در مورد چینی صورت نگرفته باشد، محصول شما مشکل جذب آب خواهد داشت.

 

(3)  اندازه چینی برای قفسه های ماشین ظرفشویی مناسب باشد

لازم است که هنگام خرید به اندازه محصول و ظرفیتی که مورد نیاز شماست توجه نمائید. مثلا ممکن است شما از جلوه بزرگ (قوری هلیسای ) گلسنگ خوشتان بیاید اما بدلیل نداشتن فضای کافی در کابیت ها، نتوانید از آن استفاده کنید و آن را خریداری کنید.

 

(4) به دنبال ست های باز بگردید تا بتوانید چیزهایی که در تصور دارید را خریداری کنید

اگر میدانید که بیشتر به بشقاب غذا و کاسه سوپ علاقه مند هستید، نیازی به خرید یک مجموعه 5 قطعه ای ندارید، ست های باز به شما این امکان را میدهد که دقیقا همان چیزی را انتخاب کنید که می خواهید، و این کار حتی بهتر هم هست، زیرا اگر آن ظرف هم شکسته  شود ظرفی برای جایگزینی داریم که البته شما می توانید با مراجعه به ست های گلسنگ به این موضوع پی ببرید و خرید خود را انجام دهید.

 

 

(5) رنگ سفید کلاسیک است …

به عقیده تولید کنندگان و فروشندگان ظروف چینی از جمله صنایع تولیدی چینی گلسنگ، ظروف چینی هرگز قدیمی و تکراری نمیشود و به اصطلاح از مد نمی افتند به خصوص اگر انتخاب شما از رنگ های روشن و مخصوصا رنگ سفید باشد، امکان ندارد که با خرید ظروف سفید به اشتباه بیافتید. آن ها زیبا، کلاسیک و چند منظوره هستند. همچنین آنها یک مجموعه بزرگ برای شما ایجاد می کنند که شما می توانید با کاسه ها و فنجان های رنگارنگ ارتباط برقرار کنید.

(6) یک مجموعه ظرف بخرید که هم برای وعده های روزانه و هم برای وعده های رسمی کارآمد باشد

شما نیاز به خرید دو مجموعه ظرف ندارید، می توانید روی یک مجموعه به خوبی سرمایه گذاری و سپس با تکه های بزرگ و کوچک مجموعه خود را کامل و پولتان را پس انداز کنید، مجموعه ای که هم برای وعده ها و مصارف روزانه مناسب باشد، و هم برای مراسمات رسمی. با خرید از صنایع چینی گلسنگ مقدار پس انداز خود را افزایش دهید.

 

 

(7)  محصول دارای نام برند وعلامت تجاری واحد تولید کننده باشد.

مارک یا برند چینی، نشانه هویت محصول است. و گاهی خرید و فروش ظروف چینی بر اساس برند انجام می شود. همچنین مهر و علامت استاندارد بر روی بسته بندی ظرف، الزامی است. قبل از دادن نشان استاندارد، ظروف چینی از آزمون های مختلف فیزیکی، شیمیایی عبور می کنند و استحکام و کیفیت ظروف بررسی می شود. و شما از کیفیت و برند گلسنگ مطمئن باشید.