شناسائی بازار کار، بازار خرید و فروش و سپس سرمایه گذاری در این زمینه بسیار مهم است. به طوری که می تواند منجر به شکست و یا موفقیت روز افزون شما گردد. بازار چینی و مخصوصا قوری چینی هم به صورت عمده و خرده، نکات قابل توجه خودش را دارد. که در این نوشتار سعی داریم مطالبی را در حد اختصار بررسی نمائیم.

 

شناسائی تولید کنندگان و بازاریابان اصلی به منظور حذف واسطه ها و خرید بهتر

یک محصول مانند قوری و ظروف چینی، از زمانی که در چرخه تولید قرار می گیرد تا زمانی که می خواهد به دست مصرف کننده برسد، مراحل و پیچ و خم های زیادی را پشت سر می گذارد. تولید کننده، محصول را به عمده فروش می دهد، عمده فروش آن را در انبارها پخش می کند، سپس به دست بازاریابان خرد واگذار می گردد و بعد هم فروشگاه و در نهایت به دست مصرف کننده محترم میرسد. تازه اگر در این مسیر احتکار، کلاه برداری، قاچاق، شکستگی، جعل عنوان، انقضاء و … اتفاق نیفتد. پس اگر ما این مسیر را حذف کنیم، هم سود بهتری می کنیم و هم از محصولی که خریده ایم نهایت رضایت را داریم. ان شاء الله در آینده مقاله ای تحت عنوان راه حل های حذف واسطه به صورت کلی و همچنین در رابطه با محصول قوری و محصولات چینی، ارائه خواهم داد.

 

واردات و رانت موجود در صنعت قوری چینی و محصولات چینی

بلای خانمان سوزی که امروزه کمر تولید کننده را شکسته و به خاطر آن، هر روزه خبر های جدیدی از بسته شدن و یا تعطیلی کارخانه ها و یا کارگاه ها به گوش میرسد، چیزی نیست جز واردات. مخصوصا در حوزه قوری چینی، محصولات چینی، سرویس چینی و…

وقتی شما جنسی را اعم از قوری، گلدان و… از خارج از کشور به صورت عمده وارد می کنید در حالی که برتری حائز اهمیتی نسبت به اجناس داخلی ندارد، در نتیجه باعث خروج پول از کشور، رفع نیاز داخلی با استفاده از واردات و بیکار شدن نیروی بومی و همچنین گردن کلفت شدن مافیای واردات میشود. وقتی واردات قوری چینی به صورت عمده، زیاد شد و برای آقا زاده ها سود دهی داشت، چشم طمع را برای دیگر مسئولان بی تقوا در بر خواهد داشت و همین میشود که رانت در این بازار به وجود می آید.

اینجانب وقتی میخواستم شروع به تولید و راه اندازی کسب و کار در حوزه قوری چینی و محصولات چینی کنم، خیلی از دوستان بنده را منع می کردند که یکی از دلایلشان واردات بی رویه بود.

تورم موجود در بازار و نبود ثبات اقتصادی در بازار قوری وچینی

– متاسفانه بازار ایران سال هاست با این موضوع دست و پنجه نرم می کند و تولید کنندگان زیادی را به زمین زده و حالا حالا ها هم قصد خوب شدن و تک رقمی شدن و در نهایت، صفر و منفی شدن را ندارد. پس ما باید چکار کنیم؟ وقتی تورم در یک ماه ببه 53% میرسد؟ یک تولید کننده عمده محصولات چینی باید تمام سود و حتی بیشترش را بدهد و دوباره مواد اولیه بخرد برای تولید. تازه هزینه نیروی انسانی، اجاره کارگاه و … هم به کنار. توصیه بنده به شما عزیزان این است که تا ثبات بازار سراغ تولید قوری چینی و محصولات چینی نروید. اگر هم رفتید با چشم باز، پشت قوی و توکل بر خدا. این مقاله ادامه دارد …