مواردی که بر روی قیمت و کیفیت قوری تاثیر می گذارد زیاد است که در این اینجا چند مورد را با هم بررسی می کنیم. یکی از لذت های انسان ها خرید کردن است. در این نوشته سعی داریم راه های شناخت ظروف چینی مرغوب از غیر مرغوب را برای شما مشخص کنیم تا یک خرید خوب با قیمت مناسب را تجربه کنید.

 

طرح و نقش روی ظروف چینی

میتوان گفت مهم ترین قسمتی که روی قیمت قوری وظروف چینی تاثیر دارد، طرح و گل روی ظروف است. چرا که تنوع بسیار  دارد و با توجه به طرح، اندازه، کیفیت و … قیمت آن متغیر است. مثلا گل های که در بازار به گل طلا دار معروف هستند قیمت بالاتری دارند و یا طرحی که نبض بازار را به دست گرفته، به خاطر طرح زیبا، قیمت بالاتری دارند. بعضی از هنرمندان هم، با هنری که دارند، با دست روی محصولات چینی نقش ایجاد می کنند که به تولید یک اثر فاخر هنری می انجامد و ارزش گذاری بر روی آن به شکل توافقیست.

 

 

لعاب روی ظروف

یکی از ظریف ترین ترین مراحل تولید قوری، لعاب کاری است اگر از لعاب مرغوب استفاده شد و به طور یکنواخت روی قوری یا ظروف چینی مالیده شود، قوری رنگ زیبا می گیرد و پخت خوبی را نیز تجربه می کند. برای جذب سلیقه های گوناگون، چند سالی است از لعاب های رنگی نیز استفاده می کنند. اگر شما ظروف چینی یا سفالی را به طور یکنواخت دیده باشید، این به خاطر لعاب آن است و نه به خاطر گل روی آن. می توانید از محصولات ما با لعاب کاری عالی، دیدن کنید …

 

دمای پخت و نوع سوخت

تیر خلاص در مراحل تولید چینی، همین مرحله است. اگر دمای پخت تنظیم نباشد، محصول ما بی کیفیت می شود. اگر در دمای پائین پخت شود، قوری استحکام لازم را نخواهد داشت و ممکن است موقع استفاده بر روی حرارت، بترکد. و اگر در دمای بالا پخت شود، قوری حالت و قالب خود را از دست می دهد، و  همچنین اگر از سوخت مناسب استفاده نشود ( مانند نفت و گازوئیل )، بر روی قوری لکه های مایل به رنگ سیاه مشاهده می شود.

 

اندازه و گنجایش ظروف چینی

این مورد یکی از بدیهیات است. خوب قاعدتا هر چه اندازه ظروف چینی و قوری چینی بزرگتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر است چون مواد اولیه بیشتری مصرف کرده و نیروی کار بیشتر و انرژی بیشتری صرف آن شده است. البته به شرطی که کیفیت مورد نظر را داشته باشد و مواردی که در بالا و در ادامه ذکر میشود را داشته باشد.

مارک

بعضی از شرکت ها به خاطر حسن سابقه و تجربه چند ساله در بازار و کیفیت عالی محصولات، توانسته اند با مارک و آرم شرکت خود کار کنند و پول برند خود را از مردم بگیرند. البته من به شما همراه عزیز توصیه می کنم به شرکت های دیگر هم سری بزنید و محصولات آنها را هم ببینید. چرا که عصر، عصر رقابت است و هر شرکتی برای جایگاه پیدا کردن در بین مردم مجبور است با بقیه رقابت کند و پلن های مثبت بیشتری برای مشتریان خود در نظر بگیرد.