قیمت قوری چینی ایرانی و بررسی کیفیت آن به ما کمک می کند تا یک خرید متفاوت و عالی را داشته باشیم و با مقایسه قیمت قوری چینی و کیفیت آن، نسبت به سایر قوری ها با جنس و برند متفاوت، بهترین خرید را داشته باشیم و هر روز با خوردن یک چائی و یا دمنوش، از خرید خودمان لذت ببریم و آن روز را با یک پالس مثبت شروع کنیم.

قوری چینی بخرم یا پیرکس یا استیل یا شیشه ای یا …

قوری چینی بخرم یا پیرکس یا استیل یا شیشه ای یا… سوال پر تکراری که اکثرا از فروشنده ها می پرسند و واقعا با این بازار تنوع رنگ و نقش و جنس، مردم سردر گم شده اند. در این مقاله پاسخ اجمالی به این سوال خواهیم داد تا بتوانبد قوری مورد نظرتان را خریداری نمائید. هر کس دنبال خواصیتی می گردد ممکن است عده ای زیبائی فقط برایشان ملاک باشد و عده ای فقط کیفیت و دوام قوری.

 

خرید قوری چینی یا پیرکس و یا شیشه ای …؟

قوری پیرکس چینی؟ خرید قوری پیرکس؟ جالب است بدانید که این قوری اصلا چیز خارق العاده ای نیست این قوری از جنس شیشه است، فقط کمی نسبت به حرارت، با دوام تر است و اولین شرکتی که این قوری را تولید کرد، پیرکس نام داشت، به همین علت معروف شد به قوری پیرکس. این قوری زیاد توصیه نمی شود چون ممکن است نسیت به حرارت مستقیم واکنش نشان دهد و قوری شما روی شعله بشکند، که این خییلی خطر ناک است. قوری شیشه ای هم اصلا توصیه نمی شود چون ممکن است در اولین چائی که درست می کنید، بشکند. قوری پیرکس بخرید برای دمنوش و یا جائی که حرارت مستقیم و دمای بالائی نباشد. قوری شیشه ای را بخرید، فقط برای ویترین یا دکور. قوری سرامیکی هم اگر داخلش لعاب کاری شده باشد خوب است. البته به شرطی که لهابش نریزد. اما شکنندگی قوری های سرامیکی بسیار بالاست. و اما قوری چینی، این قوری چون در درجه حرارت بالا پخت می شود و دو مرتبه و گاهی تا چهار یا پنج مرتبه داخل کوره قرار می گیرد و از مواد مرغوب تولید می شود، در نتیجه نسبت به حرارت بسیار مقاوم است. و اصلا گروهی از سماور ها و قوری ها برای حرارت مستقیم تولید، و روانه بازار می شوند.

 

خرید قوری چینی یا خرید قوری های فلزی مثل استیل، چدن و …

  1. خرید قوری استیل: همان فولاد ضد زنگ است که از ترکیب آهن و فلزاتی همچون: کروم، نیکل و … ساخته شده است. خرید این قوری اصلا توصیه نمی شود. چون چای و دمنوشتان را سیاه میکند و طعم آن را از دست می دهد
  2. خرید قوری آلومینیومی: در دراز مدت بسار برای سلامتی زیان آور است و باعث ایجاد آلزایمر، زخم معده، خشکی دهان، یبوست، کم خونی و … میشود. اطباء سنتی می گویند، استفاده طولانی از آلومینیوم می تواند در جذب روی و سلنیوم بدن اختلال ایجاد کند. و پیشنهاد می کنند اگر در ظرف آلومینیومی رسوب ایجاد شد، آن را از بین نبرند چون از ورود آلومینیوم به آب جوش و دمنوش ما جلوگیری می کند.
  3. خرید قوری های فلزی روکش دار از جمله چدنی، مسی، آلومینیومی، استیل و … : خرید قوری هائی از این دست، که دارای لعاب می باشند خوب است. البته تا وقتی که روکش لعابی سالم باشد و ترک برنداشته باشد. چون این لعاب از سرب، مس، کادمیوم، آرسنیک، پیگمنت های شیمیایی ساخته شده واگر این لعاب بریزد یا ترک بردارد باعث بیماری هائی از جمله: کند ذهنی، افسردگی، مسمومیت در دراز مدت و … می شود.